18 Haziran 2016 Cumartesi

İstanbul'un Yakın Cenneti BÜYÜKADA


BÜYÜKADA






Yazın tüm sıcağıyla kendini hissettirdiği bu günlerde özellikle İstanbul'da yaşayıp uzak tatillere gidemeyenler için iyi bir kaçış noktası Büyükada. (http://www.adalar.bel.tr/tur1.asp) Ben de sizlere bu güzel tatil günlerinde büyük adayı yazarak anımsatmak istedim 
Büyükada, prens adaları olarak da bilinen İstanbul açıklarındaki adaların en büyüğü. Eski Yunanca adı Prinkipos Πρινκηπος olan ( anlamı Prens tir) ada en çok turist alan ada konumunda. 
Adanın iki önemli tepesi bulunuyor . Bunlar 203 mt yüksekliğindeki Yüce tepe ( ki burada herkesin bildiği Aya Yorgi manastırı ), diğeri de 164 mt yükleğinde kuzeyde yükselen Manastır tepesi. ( bu tepeyi dünyanın en büyük 2., Avrupa'nınsa en büyük tek parça ahşap binası olan  Rum yetimhanesinden tanıyabilirsiniz). 

Adada motorlu taşıtlar yasak olduğundan İstanbul gibi büyük şehirlerin kirli havası ve gürültüsü yerini mis gibi ağaç, çiçek, deniz yosun kokusuna yerini bırakıyor. 
Gerek haftasonu gerekse uzun tatillerinizde sizlerde adayı tercih edebilirsiniz
Benim bulduğum her fırsatta kaçıp geldiğim ve kendimi İstanbula 30 dk uzakta ama başka bir destinasyonda hissettiğim önemli bir yer Büyükada 
Her zaman ki gibi sizler için bir MEYkafası önerileri ve deneyimlerimden yola çıkarak tavsiyeleri hazırladım. Notlarınızı alın ve ilk fırsatta sizlerde çantanızı alıp bunları yapın dedi MEY

Rum yetimhanesi

Gezin & Görün 
*Lev Troçki evi 
*Reşat Nuri güntekin evi 
*Aya Yorgi manastırı 
*Aya Nikola manastırı 
*Rum yetimhanesi 
*Adalar Müzesi ( İstanbul'un ilk çağdaş kent müzesidir) 




Plajları 
*Eskibağ plajı
*Halik koyu plajı 
*Prenses koyu plajı   
*Yörükali Plajı
*Nakibey plajı
*Kumsal plajı
*Aya Nikola plajı 








Yeme - İçme *
Adanın en büyük eksiklerinden olarak gördüğüm konulardan biri yeme - içme - eğlence 
Sahilde boncuk edasıyla dizili balık rakı ağırlıklı Yunan müziği çalarak cezbetmeye çalışan ama hepsinin köşebaşında bekleyen bir çığırtkanının olduğu ve nerdeyse yürümenize engel kolunuzdan kapıp masalara oturtmaya hazır restoranlarını önermeyeceğim. 
Ancak iyi haber yakında adanın iki güzel mekanı olacak. Biri Sergüzeşt otel bünyesindeki Sermest cafe&bistro,  diğeri Büyükada şekercisinin devamı olacak Büyükada Bistro Candy Garden.
Temmuz ayında bu iki mekanı da görüp sizlerle paylaşacağım. 







Sergüzeşt otel 






Büyükadada çok sayıda pansiyon ve otel mevcut. Beş yıldızlı olanlarından butik olanlarına dek.
Ancak benim deneyimlediğim ve önereceğim iki yer var.
Birisi iki yıl önce bir foto çekimimde  kullandığım Splendid otel ( 5* ve  tarihi bir bina ) 

Diğeri ise çok yeni bir butik otel olan Sergüzeşt otel . (4*)
Geçtiğimiz mayıs ayında açılan otel 3 katlı 1930 lardan kalma bahçeli bir köşk. 
Otelin sahipleri tatlı çift Hakan ve Hale Aydın. Minimalist dekoru mimar Kerim Kürkçü'ye ait. Beyaz bina, renkli vitray camları ve yemyeşil çiçeklerle süslü bahçesiyle daha sokağın başından sizi büyülüyor. 
Butik otel Sergüzeşt, 10 odalı. Bunlardan ikisi suit. ( 6 ve 10 numaralı odalar ) 
Nefis ada manzarası ve balkonlarıyla gerçekten çok keyifli. Ben 6 nolu odada kaldım ve bizzat deneyimledim.Yüksek tavanı, şık sade dekoru, beyaz duvarları ve ışık alan geniş pencereleriyle oda oldukça ferah. Balkon keyfi zaten apayrı. Erik ağacına bakan odanın balkonunda saatlerce oturup kitap okumak ve kuş seslerinde huzur depolamak .... Kim istemez ki? 
Sergüzeşt otelin bir başka güzel yanı, ilk kez Singapur AirPort da gördüğüm "butterfly garden" kadar çok kelebeğin bahçesinde dolaşıyor olması. 
Otel oldukça yeni ve şimdilik oda kahvaltı hizmeti veriyor ancak temmuz ayı itibarıyla Sermest cafe & bistro özel menüyle adada  iddialı bir çıkış yapacak. 


Otele ulaşım oldukça kolay. İskeleden 10 dk yürüme mesafesinde bulunan otele bu linkten ulaşarak daha detaylı bilgi alabilirsiniz. MEY gitti gördü, kaldı ve öneriyor. Gittiğiniz de benim için de fotoğraf çekmeyi, keyif yapmayı ve açılışını yaptığım gökkuşağı hamağında ( ona bu adı ben verdim)  huzur bulmayı unutmayın. :) 
www. serguzestotel.com 










 





**************            **************            *****************           ***********




Büyükada Şekercisi 



Şimdi Büyükadaya gelmişken yeni başka neler var dedim ve acayip tatlı bir dükkandan bahsetmeden geçmeyeceğim. 
Büyükada Şekercisi Candy Island. (www.buyukadasekercisi.com)





Sahibi Yonca mı daha tatlı yoksa dükkanın dekoru mu ahh ya da içindeki rengarenk şekerlemeler mi bilemedim. Gidenler benim için de karar versin. 
23 nisan 2015 de aılmış bu güzel mekan. Adada tek .  İçeride her renk ve tatdan şeker bulabilir çocukluk günlerinize dönebilirsiniz.  Elbette benim gibi şeker yemeyip sadece görünüşüne bayılanlardansanız bu kez başka tatlar mevcut ki ben diyetim de bile hayır diyemedim ve yedim. Kahve çeşitleri (3. nesil demleme kahve yapıyor ki adada ilk ) ev yapımı limonatalar ve tatlılar güzel Yonca'nın ellerinden çıkıyor ve masanıza kadar servis ediliyor. Taptaze ve gerçekten lezzetli. 
Temmuz başında yan sokağında eşi Erdinç bey dükkanın devamı niteliğinde başka güzel bir mekan açma telaşında bugünlerde. Ben de merak ve heyecanla bekliyorum. Temmuz da gidip mutlaka deneyimleyeceğim. Bahçe içindeki güzel bina Büyükada Bistro Candy Garden adıyla hizmet verecek. Hazırlık aşamasında gördüğüm kadarıyla bile nefis bir bahçe olacağı kesin. Özel menü de hazırladıkları bilgisini aldım :) artık beklemek ve gidip test etmek kalıyor. 
  









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .