1 Temmuz 2015 Çarşamba

"BEN HERŞEYİ YAZARIM , SEN HERŞEYİ OKUYABİLİR MİSİN? " by Yunus Günçe


KAFAMDA BÖCEKLER VAR by YUNUS GÜNÇE
* kitap hali *


photo by Mey




Uzun zamandır aklımda ama yoğunluktan fırsat bulamayıp, aceleye de getirmek istemediğim bir konu bu güzel kitap. 
Güzel ruhlu insanlar zaten kötü şeyler üretmezler. Kitapta işte bu yüzden güzel. "Kafamda Böcekler Var "ın yazı olmuş hali. 
Sevgili dost Yunus Günçe böyle kullanıyor, tek kişilik ama çoklu (etkisi çok büyük anlamında) gösterisi (bu umarım doğru kelimedir) izlendikten son ra daha iyi anlaşılabilir. 
ben kendisini "küçük prens tenimde" projem dahilinde ortak bir dost aracılığıyla tanıdım.
açıkcası öncesini pek iyi bilmiyorum. Gördüğüm en mütevazi ve tuhaf( bu iyi anlamda) ve çok güzel bir ruha sahip insanlardan. Bunu sohbetlerimizde de iyice anladım.  Fotoğraf çekimimizde çok keyifli geçti. Hatta en uzun çekimimdi. Çünkü benim tabirimle "çekmelere doyamadım" ve sanırım Yunus'u istediği sürece fotoğraflayacağım. 

   

 "Kafamda Böcekler Var" kitabının çıkacağı haberini aldığımda sabırsızlık ve merakla beklediğimi anımsıyorum. Sanırım ilk alanlardanım.  Sebebini hala bilmediğim bir harekettir bir kitabı aldığımda ön kapak gibi arka kapağa bakmak. Bu kitapta da aynı şey oldu ve duvara çarpmış gibi oldum. Çünkü hem benim çektiğim bir kare yer alıyordu hem de Yunus şöyle çarpıcı bir cümle ile fotoğraftan bana bakıyordu. " Bir insan bir kitabın arka kapağına niye bakar?" 
Opsss !!!! feci bir yüz ifadesiyle karşımdaymış gibi kaldım ve "bilmiyorum" dedim yakalanmış bir çocuk edasıyla. 
Kitabı alıp okuyanlar bilir - ki hala okumayan varsa hemen alıp okumalı- daha ilk sayfadaki cümle ruha çok dokunur. Benim gözlerimin dolmasına sebep oldu .
ilk sayfa - ağır cümle...
Kitap 71 bölümden ve her bölüm için yazılmış bir ön yazıdan oluşuyor. İlk sayfada, okuyanlar için bir de "bilinçli okuma" kılavuzu var ki feci şirin ve akıllıca. 
Her bir bölüm başlığı bile okuma sebebi olur insana. Kısa, çok ama çok keyifli yazı dili çok samimi ( yazarın kendisi de böyle zaten) bir kitap. Okuduğunuzda Yunus'un günlüğünün içinde dolaşıyor gibi hissediyorsunuz ya da çok yakın bir dostunuz sizinle dertleşiyor gibi. 
Uzun süreli bir dönemi anlatmış. Her bölümün yılı, ayı, günü hatta saatini bile yazmış. 
Çocukluk anılarından , Gezi anlarına ve günümüze dek herşey var. Konu yelpazesi çok geni ama ortak noktaları hep aynı. Yunus'u derinden etkileyen ve aslında birbiriyle bağlı konular. Çok yakın dostu olduğunu kitaptan öğreniyorum mesela Defne Joy'un ve daha ilk sayfada gözlerimi dolduran kitap her bölümde içimi sızlatıyor, çok yerde ağlatıyor. 
Size, ruhunuza dokunuyorsa seversiniz birşeyleri. Öyle bağlar kurarsınız. Bende bu güzel kitapla çok derin bağlar kurdum. Baş ucu kitaplarım arasında yerini aldı bile. 
İlk aldığım anlardan itibaren de Yunus'a sık sık düşüncelerimi söyledim. Mesela daha onuncu sayfaya gelmeden ağladığımı ve "çok fena ağlatıyor bu kitap beni"  dediğimi anımsıyorum. 
*ilk imza :)
 Hatta kitabını baskı sonrası - satıştayken- ilk benim ellerimde  gördü Yunus, çok şanslıyım ki ilk imzayı da kaptım böylelikle. Yazarın elinden ilk imzayı kapmak özeldir. Kitabın içinde size ait birşeyler olması daha özel. 

Arka kapak bana ait. Çok onur duydum. Bir kitapta yaşamak ve işe yaramış olmak böyle güzel hisler veriyor insana. Bana verdi.
Bir kitap nasıl anlatılır bilmem. nerden başlanır, neleri söylemek gerekir, neler yazılmalıdır bilmiyorum. Bildiğim tek şey az kitap başucu kitaplar listeme girer ve bu kitap onlardan biri. Hala okumayan varsa alıp okusun istiyorum. 
Samimi dili dışında inanıyorum ki herkes kendinden birşeyler bulacak, unuttuğu güzel şeyleri anımsayacak. Bu kitap okuyucuya iyi gelecek, çok şey katacak. Elbette anlayabilirse ve anlayabildiği kadar. 
Mesela bir bölümde şunu yazmış sevgili Yunus;" neden sevdiğini bilmiyorsan,gerçektir o"


İnsan bir cümleye aşık olabilir. Bu kitap böyle çok cümle içeriyor. Son zamanlarda en keyif aldığım/ içinde kendime dair pek çok benzer yan bulduğum bir kitap olmuş. 
Beni tanıyanlar bilir. Beğenmediğim hiçbirşeyi önermem, sevdiğim ve deneyimlediğim her şeyi ise paylaşırım.
en son dün hediye ettiğim bu harika kitap önerimdir, alın - okuyun. Ne arkadaş torpili, ne kapak Mey önerisi. Kitap iyi, fazla iyi ... hepsi bu! 
hatta buradan da söylüyorum ki sevgili Yunus yazsın.. hep yazsın. daha çok kitap katsın. 

* kafamda böcekler var - trend yayınevi- deneme yazın - ilk baskı  30.000 adet - by Yunus Günçe 


* "küçük prens tenimde" proje çekiminden









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tüm soru ve yorumlarınız için lütfen yazın .